måndag 26 mars 2012

Hyssnaleden: Statusrapport

Igår hade turen att få springa Hyssnaleden 

Här kommer en kort rapport.


Utsikten från Bokskogen

Vädret var helt perfekt, soligt men inte för varmt.  Jag hade klätt mig lätt med kortärmat och en tunn löparejacka.  Trodde nog det skulle bli lite för kallt, men efter några kilometer åkte jackan av och jag kunde springa kortärmat resten av rundan.  Underbart!

Leden är i gott skick  med tydliga markeringar så det är inga problem med att hitta.  Dock lyckades jag missa en sväng och sprang anslutningsleden ner till parkeringen nedanför bokskogen.  Där upptäckte jag mitt misstag och fick ta mig tillbaka till leden igen.

Att markera anslutningsleden i samma kulör som huvudleden är dock det enda negativa jag kan säga om Hyssnaleden.  I övrigt är allt tipptopp.

Några kullfallna träd ligger kvar efter vinterns stormar men ställer inte till några större problem.

Det även lite svampigt på de partier som går över mossar.  Att ta sig torrskodd hela vägen runt var inte möjligt igår :-(

Och Ja!  Det är lika grymt backigt som tidigare.  Upp och ner och upp igen.  Jobbigt, men kul!

Mer info finns på Hyssnas byalag och där finns även en karta.
- Spring!
/Calle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar