Visar inlägg med etikett hyssna. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hyssna. Visa alla inlägg

söndag 4 mars 2012

Spring i Mark #20

Jag saknade Vasaloppsspinningen i år, men insåg att det inte var helt fel att få äta frukost i soffan tillsammans med familjen framför starten. Och att jag inte hann se mer än knappt halva loppet innan eliten gick i mål vägdes upp av den fina tur Åsa bjöd mig och Bertil på! Antar att alla andra löpare i Mark var någonstans mellan Sälen och Mora ;)

Turen startade vid Härsjön för att sen på fina grusvägar, "på ovansidan" av 156:an, ta oss mot Hyssna. Givetvis med en del stigning (som man aldrig kommer undan i Mark har jag märkt...) När vi såg Kvarnen vände vi upp genom skogen på torra fina stigar, för att ta oss upp för ett berg - kan det hetat Torshall(?) - med underbar utsikt över Hyssnaslätten! Sen bar det av neråt och vi fick se lite av villabebyggelsen i Hyssna innan vi korsade 156:an vid Hyssna handel för att sen ta oss tillbaka mot Härsjön på grusvägar och åkrar. Hela rundan var helt nya marker för mig - det är det som är en av det bra sakerna med S-i-M - att man får se lite annat än trakterna runt hemmet.

Allt som allt blev det en nätt runda på några hundra meter från 17 km, vilket var nära tangerat distansrekord för undertecknad!

Sol, klar luft och fin natur - det var helt klart värt att jag "bara" fick se reprisen av målgången i Mora :)

//Rakel

Kanske finns det någon som följer denna blogg, som inte tagit er för att hänga med ut? För Åsa var det premiär med Spring-i-Mark och det var genom den här bloggen som hon kom med. Så är du sugen på att hänga med är det bara att dyka upp på utsatt tid och plats! Inget krav på att leda en tur.


tisdag 28 februari 2012

Inbjudan till Spring i Mark #20

På söndag är det dags för det tjugonde springet i Mark.

Dagen till ära tar vi oss till Härsjön i Hyssna och blir guidade på en 16 km tur av Åsa som springer med oss för första gången.  Rundan går mestadels på grus men en liten bit på asfalt.

Härsjön (bild från bakommasten.blogspot.com)

Härsjön ligger ca 3 kilometer från Hyssnakrysset i riktning mot Göteborg och går inte att missa.  Karta finns här.

400 meter efter f.d. bilhandlaren finns en parkering på vänster sida vägen precis nere vid sjökanten.  Där samlas vi klockan 11:00.

Japp, lägg märke till tiden.  Klockan 11:00 är det som gäller denna söndag.

Om ni vill samåka har jag plats i bilen.  Hör av er till mig på 070-3792017 eller calle@stenhall.com.

Plats: Härsjön, Hyssna.
Tid: 11:00, söndagen den 4 mars.

Alla är hjärtligt välkomna!

- Spring!
/Calle