En stor trio var vi som med broddar i högsta hugg gav oss av från Kungsfors i söndags. Några plusgrader, grått och slask låter kanske inte så trevligt - men när man väl är ute så är det faktiskt riktigt härligt!
Det blev en knappa fem kilometer på vägar genom Skene och Backa, förbi genom kvarnen (eller rättare sagt genom!) och en tur i Sandvallsäng, innan vi stack av på en liten stig uppåt Hedgärdessjön. Då blev det jobbigt... Ca fem cm tung snö i bra lutning uppför. Sen var det snö och skog en fem kilometer innan vi till slut kom ut nere vid Viskan och det var dags att ta sig hemåt. Riktigt jobbigt i snön var det, men väl värt att komma ut i skogen istället för att trampa runt på vägar i 18 km.
Men det var tunga ben som stapplade hem. Skyller tröttheten delat på snö, sträckan och en förkylning som gav sig till känna senare på eftermiddagen. Men härligt var det ändå :-)
Kika gärna på den länkade kartan (glömde starta den direkt, men glömde i gengäld att stänga av den när vi var tillbaka vid Kungsfors...)
http://connect.garmin.com/course/2548392
//Rakel
Visar inlägg med etikett skene. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett skene. Visa alla inlägg
tisdag 18 december 2012
Spring-i-Mark #26 - rapport
Etiketter:
backa,
berättelse,
grupp,
hedgärdessjön,
karta,
rakel,
skene,
snö,
väder
tisdag 21 februari 2012
Spring i Mark #19
Jag låg hemma och våndades i magsjuka men Bertil ordnade en trevlig runda i söndags.
Bertil berättar:
Nästa gång blir om två veckor, närmare bestämt den 4 mars. Då firar vi 20!
Vill du dela med dig av en favoritrunda så kontakta mig på springimark@stenhall.com.
- Spring!
/Calle
Bertil berättar:
Vi var fem glada joggare som gav oss i väg från Friskis och ner förbi Skene kyrkogård mot Berghem. Följde järnvägen ner till flygfältet för modellplan.Stort tack till Bertil!
Sedan vände vi norr ut mot gamla Backa och upp mot Vårkulla över 156 in till Pykadal. Där har jag hittat en för Spring i Mark osprungen Motlut. Den som söker han finner, ingen Bertil-runda utan en sådan.
Sedan vidare söder om sjön fram till basvägen och vidare förbi Velingstorp bakom Gymnasiet förbi Lasarettet och tillbaka till Friskis. Det blev 15km nästan precis.
Nästa gång blir om två veckor, närmare bestämt den 4 mars. Då firar vi 20!
Vill du dela med dig av en favoritrunda så kontakta mig på springimark@stenhall.com.
- Spring!
/Calle
söndag 12 februari 2012
Inbjudan till Spring i Mark #19
På söndag är det dags igen. Då kör vi Spring i Mark #19.
Denna gång är det Bertil som guidar oss på en trevlig löprunda. Cirka 15 km med start vid Friskis i Skene.
Som vanligt tar vi det lugnt och anpassar farten efter grupp och rådande omständigheter.
Tid: Den 19 februari, klockan 10:00.
Plats: Friskis, Kungsfors, Skene.
Självklart är alla välkomna!
- Spring!
/Calle
Denna gång är det Bertil som guidar oss på en trevlig löprunda. Cirka 15 km med start vid Friskis i Skene.
Som vanligt tar vi det lugnt och anpassar farten efter grupp och rådande omständigheter.
Tid: Den 19 februari, klockan 10:00.
Plats: Friskis, Kungsfors, Skene.
Självklart är alla välkomna!
- Spring!
/Calle
tisdag 31 januari 2012
Inbjudan till Spring i Mark #18
Äntligen, efter tre långa veckor, är det dags för Spring i Mark för adertonte gången.
Rakel har funderat ut en skogrik runda på bra underlag, mycket grusväg, i trakterna mellan Öresten och Kalven. Vill ni ta en titt finns rundan på Funbeat. Cirka 13 kilometer och ett lungt tempo så alla hänger med.
Vi startar vid Habygårdens Förskola, samma som Spring i Mark #14, klockan 10:00 på söndag den 5 februari.
Så snöra på löparskorna på söndag morgon och häng med på en underbar runda i vår fina natur.
Alla är hjärtligt välkomna!
- Spring!
/Calle
måndag 12 december 2011
Jogg Fuego
På söndag har Friskis & Svettis i Mark en liten happening där man klockan 10:00 kan hänga med på en Joggtur eller 10:30 köra ett pass med Friskis variant av "Zumba" - Dans Fuego.
Hänger du med på Joggen lovar jag en fin runda i Skene och Kinna.
Efter passen blir det glögg och pepparkaka i Friskis lokaler.
Läs mer på Friskis hemsida: http://mark.friskissvettis.se/
Häng med!
/Calle
Hänger du med på Joggen lovar jag en fin runda i Skene och Kinna.
Efter passen blir det glögg och pepparkaka i Friskis lokaler.
Läs mer på Friskis hemsida: http://mark.friskissvettis.se/
Häng med!
/Calle
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)