Visar inlägg med etikett tips. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tips. Visa alla inlägg

söndag 21 oktober 2012

Inbjudan till Spring i Mark #23

På söndag är det dags igen.

Bertil har en ny runda från Hedgärdessjön på nya stigar väster om sjön i Skene Skog.  Underlaget varierar från asfalt till nästan obanad terräng.

Distansen hamnar på ca 17 km och tempot är lugn jogg.

Plats: Hedgärdessjöns P-plats.
När: Söndag den 28 oktober klockan 10:00.

- Häng med!
/Calle



måndag 27 februari 2012

Helgen

Att det var en fin löphelg hoppas jag att ni alla märkte och tog tillfället att komma ut en sväng.  Lite kallt i luften men solen var fantastisk och värmde skönt.

För egen del sprang, eller snarare, lufsade jag långt, ända från Örby till Fjärås. Att det går att förflytta sig så långt utan motor tycker jag är fantastisk och nått som de flesta kan klara av om man håller ett lågt tempo och är klok nog att promenera i alla uppförsbackar.  Vill du veta mer skrev jag några ord på min blogg, calle.stenhall.com.

Nu när snön börjat smälta undrar jag lite om läget ute i skogarna.  Har du någon statusrapport om läget på stigar, löpslingor och vandringsleder maila då till springimark@stenhall.com så kan jag lägga upp den informationen här på Spring i Mark.

Nästa gemensamma löppass blir på söndag.  Rundan är inte spikad ännu, men jag återkommer snart med mer information.


- Spring!
/Calle

tisdag 10 januari 2012

Inbjudan till Spring i Mark #17

Fy sjutton vad tiden går - nu på söndag är det redan dags för nästa gemensamma äventyr med Spring i Mark.

Mos Strand        (c) VästSverige.SE

Med Älgstigen som bas joggar vi en runda i den vackra vinterskogen.  Kallt och klart säger Klart.SE om vädret så vi kanske tar oss hem torrskodda även om jag har svårt att tro det.  Längden blir uppåt 17.5 km och tempot blir lugnt och behagligt.

Vi sprang en liknande runda med Friskis hösten 2009.  Skrev några ord om det här.

Vi ses vid Mos Strand klockan 10:00 söndagen den 15 januari.

Alla är hjärtligt välkomna!

- Spring
/Calle

måndag 12 december 2011

Jogg Fuego

På söndag har Friskis & Svettis i Mark en liten happening där man klockan 10:00 kan hänga med på en Joggtur eller 10:30 köra ett pass med Friskis variant av "Zumba" - Dans Fuego.

Hänger du med på Joggen lovar jag en fin runda i Skene och Kinna.

Efter passen blir det glögg och pepparkaka i Friskis lokaler.

Läs mer på Friskis hemsida: http://mark.friskissvettis.se/

Häng med!
/Calle

torsdag 5 maj 2011

Uppdaterade Grupper

Sidan Grupper är nu uppdaterad med den senaste informationen från Friskis i Mark.

Om någon annan grupp önskar uppdatera sin information kontakta mig på springimark@stenhall.com.

- Spring!
/Calle

torsdag 14 april 2011

Tips: Hydrering

Jag skrev ett inlägg om hydrering på min blogg som kanske kan vara av intresse.


- Drick!
/Calle