Visar inlägg med etikett haby. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett haby. Visa alla inlägg

tisdag 7 februari 2012

Spring i Mark #18


Det var kallt, riktigt kallt och rått när den lilla hårda skaran av löphjältar samlades vid Habygårdens förskola.  Vi bävade lätt inför vad som komma skulle, 13 kilometer i -14 grader, men satter vår lit till solen som nästan bröt igenom molntäcket.

När klockan slog 10 började vi lufsa mot Örby.  Bra att börja med en rejäl uppförslöpa.  Värmen steg fort och ganska snart kändes livet rätt komfortabelt.

Innan Kongalia (Kungslid) vek vi av mot Ekudden.  Fina vägar tog oss till Kalven där vi fortsatte på Kurirleden mot Öresten.  Underlaget var lite ojämnt här men det gick ändå ganska lätt att ta sig fram.  En del partier ger väldigt fin stiglöpning. Strax var vi framme vid fördämningen och tog oss över till andra sidan för att fortsätta på snötäckta grusvägar.

SiM #18

Siktet var inställt på badplatsen Slättenabb som även vintertid är ett populärt utflyktsmål.  Vi stannade dock inte för nått vinterdopp utan fortsatte en liten bit till för att ta höger i nästa korsning.

Vägen var lång, rak och uppåt ett bra tag men vägen var skön att springa på och rätt snart var vi framme vid Öresten och Slottsbron. Dags att utnyttja Kurirleden en kort  stund innan vi tog oss tillbaka till starten via de Habyska småvägarna.

Solen lyste med sin frånvaro men vi fick en härlig runda och en bra start på söndagen.

Tack till alla!

- Spring!
/Calle

Ps. En zoombar karta finns på Runkeeper. Ds.






karta.


fredag 3 februari 2012

Kallt på söndag

Det verkar bli lite kyligt på söndag.  Huga!  Men med rätt kläder kommer det bli en fin runda i vår vackra vita vintervärld.

Under tiden kan ni värma upp med följande galning som trotsar kylan.



Mer väder finns på Klart.SE.

- Elda på!
/Calle

tisdag 31 januari 2012

Inbjudan till Spring i Mark #18


Äntligen, efter tre långa veckor, är det dags för Spring i Mark för adertonte gången.

Rakel har funderat ut en skogrik runda på bra underlag, mycket grusväg, i trakterna mellan Öresten och Kalven.  Vill ni ta en titt finns rundan på Funbeat.  Cirka 13 kilometer och ett lungt tempo så alla hänger med.

Vi startar vid Habygårdens Förskola, samma som Spring i Mark #14, klockan 10:00 på söndag den 5 februari.

Så snöra på löparskorna på söndag morgon och häng med på en underbar runda i vår fina natur.

Alla är hjärtligt välkomna!

- Spring!
/Calle

måndag 7 november 2011

Spring i Mark #14


Vi samlades som vanligt klockan 10:00, denna gången vid Habygårdens Förskola, och växlade några ord innan det var dags att ge sig av.

Vi började med att springa mot Örby och fick således en rejäl uppförbacke som pulshöjare. Vi slapp dock "Kongalia" eftersom vi vek in mot Ekudden för att efter en bit på den lilla fina asfaltsvägen hamna på Kurirleden.

Vi följde leden, som dagen till ära var både torr och fin, nästan hela vägen till Slottsberget (Öresten) där vi riktade kosan mot Haby och följde vägen tillbaka mot starten.

På språng mot Haby

Men det var inte slut på det roliga riktigt ännu. Rakel vek av och tog oss på en härligt irrfärd i skogen som tog oss ända upp till fornlämningen Stora Rör via en riktig mördarebacke. Den backen kommer jag med stor sannorlikhet att återvända till för att köra lite backintervaller.

Här var det nya vägar för undertecknad så jag kan inte återberätta hur vi sprang, men däremot finns det en karta att beskåda: här

Vi återvände trötta men glada till starten efter nästan en och en halv timmas skön löpning.

Stort tack till Rakel som bakat ihop denna fina runda.

Nästa gång blir om tre veckor. Jag ber att få återkomma med detaljer så snart någon vill ta sig an uppgiften att hitta på en runda. Maila mig på calle@stenhall.com för förslag.

- Spring
/Calle


måndag 31 oktober 2011

Inbjudan till Spring i Mark #14

Att två veckor kan gå så långsamt, men på söndag är det äntligen dags för ett nytt äventyr med Spring i Mark. Det är den 14e gemensamma löpningen, så man kan säga att vi sprungit tillsammans i två veckor. Nästan en anledning till att fira.

Hur som helst så samlas vi vid Habygårdens Förskola (inte Habyskolan som tidigare skrivits) för att ta rygg på Rakel som guidar oss över stock och sten, på grusvägar, stigar och hyggen en runda på 11-12 kilometer.

Här ligger Habygårdens Förskola


Stund: Söndag den 6 november klockan 10:00 prick.
Ställe: Habygårdens Förskola.

Som vanligt är alla hjärtligt välkomna!

- Spring!
/Calle