Visar inlägg med etikett göteborg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett göteborg. Visa alla inlägg

torsdag 5 april 2012

Skåneleden & BUM50M

Skåneleden
När jag drömmer om löpning hamnar jag oftast på Österlenleden, nära Stenshuvud.  Klockan är mitt i natten.  Det är mörkt och tyst i den luftiga lövskogen som omfamnar mig.  Det enda som finns då är en stig, en ljuskägla och en löpare på väg mot gryningen.

Skåneleden har gett mig några av mina allra finaste löparminnen.


Mer info: Skåneleden, Twitter

SOK Knallen
Jag har dock haft en hel del fina löparupplevelser på närmre håll också.  Som för några år sedan på löparcampet med Jonas Colting och Pasi Salonen där vi under tre dagsetapper sprang Skatås - Hindås - Borås - Ulricehamn på mycket fina vandringsleder.

Nu är det snart dags att återse dessa fina stigar.

Den 19 maj går BUM 50 Miles av stapeln.  Då springs det från Skatås till Borås via Hindås på Vildmarks och Knalleleden.  Mycket fin stiglöpning.  Med fin menar jag också jobbig.

Om 50 miles är en för stor tugga kan man välja att springa från Hindås och får då en underbar tur på ca 47 km.

I november arrangerar dessutom SOK Knallen ett 6-timmarslopp runt Ramnasjön i Borås.  Like!
Mer info: SOK Knallen

Dagens citat är riktat till er som inte ännu har våga ta steget att springa riktigt långt:

Den enda förlusten är att inte komma till startlinjen

- Spring!
/Calle

lördag 9 april 2011

Mini-löpning?

Vad menas med mini-löpning?

Är det månne Lilla Martenloppet i Skene eller kanske nått megastort skräpmatsföretag som desperat försöker locka barn genom att låta dem springa sig hungriga?

Nej, det är att springa barfota eller med minimalistiska skor och ni har tur. Ett ödmjukt litet minilöpningsevent går av stapeln den 17 april i Slottskogen Göteborg. Alla välkomna!

Självklar får man gärna springa med skor om man vill det. Fast det är ju ett bra läge att provspringa barfota en lite bit iallafall. Gott om råd för den oinvigde utlovas.


Själv är jag givetvis sugen på att hänga med, men är inte säker på att det går att få in det i planeringen.

- Spring!
/Calle