Visar inlägg med etikett friskis. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett friskis. Visa alla inlägg

onsdag 12 december 2012

Inbjudan till Spring i Mark #26

Då var det dags igen!

En ny runda för Spring i Mark med start vid Friskis kl 10 den 16/12. 
Lite mera vägar än vad som är vanligt men en 5-6-km i skogen får det nog bli. 
Det gör gott med lite snöpulsande total blir det ca 15 km 
Mvh Bertil


tisdag 21 februari 2012

Spring i Mark #19

Jag låg hemma och våndades i magsjuka men Bertil ordnade en trevlig runda i söndags.

Bertil berättar:

Vi var fem glada joggare som gav oss i väg från Friskis och ner förbi Skene kyrkogård mot Berghem. Följde järnvägen ner till flygfältet för modellplan.
Sedan vände vi norr ut mot gamla Backa och upp mot Vårkulla över 156 in till Pykadal.  Där har jag hittat en för Spring i Mark osprungen Motlut.  Den som söker han finner, ingen Bertil-runda utan en sådan.
Sedan vidare söder om sjön fram till basvägen och vidare förbi Velingstorp bakom Gymnasiet förbi Lasarettet och tillbaka till Friskis.  Det blev 15km nästan precis.
Stort tack till Bertil!

Nästa gång blir om två veckor, närmare bestämt den 4 mars.  Då firar vi 20!

Vill du dela med dig av en favoritrunda så kontakta mig på springimark@stenhall.com.

- Spring!
/Calle

söndag 12 februari 2012

Inbjudan till Spring i Mark #19

På söndag är det dags igen. Då kör vi Spring i Mark #19.

Denna gång är det Bertil som guidar oss på en trevlig löprunda.  Cirka 15 km med start vid Friskis i Skene.

Som vanligt tar vi det lugnt och anpassar farten efter grupp och rådande omständigheter.

Tid: Den 19 februari, klockan 10:00.
Plats: Friskis, Kungsfors, Skene.

Självklart är alla välkomna!

- Spring!
/Calle


måndag 12 december 2011

Jogg Fuego

På söndag har Friskis & Svettis i Mark en liten happening där man klockan 10:00 kan hänga med på en Joggtur eller 10:30 köra ett pass med Friskis variant av "Zumba" - Dans Fuego.

Hänger du med på Joggen lovar jag en fin runda i Skene och Kinna.

Efter passen blir det glögg och pepparkaka i Friskis lokaler.

Läs mer på Friskis hemsida: http://mark.friskissvettis.se/

Häng med!
/Calle

torsdag 5 maj 2011

Uppdaterade Grupper

Sidan Grupper är nu uppdaterad med den senaste informationen från Friskis i Mark.

Om någon annan grupp önskar uppdatera sin information kontakta mig på springimark@stenhall.com.

- Spring!
/Calle

söndag 27 mars 2011

Spring i Mark #11

En fantastisk final på vinterns eskapader.

Visst var det lite kyligt i skuggan av Kungsfors fabriker innan vi gav oss ut iväg, men så fort vi belystes av den ljumma vårsolen spreds en skön värme genom de kalla löparlemmarna.

Rundan ser ni här:


Nu är det slut på de gemensamma löppassen för vintern, men vem vet, kanske vi tar upp verksamheten när det börjar gå mot mörkare tider igen. Om formerna då blir detsamma får vi se. Hör gärna av er med kommentarer, ideér och önskemål på springimark@stenhall.com.

Ni är också välkomna att skicka in statusrapporter om läget i skogarna. Så jag kan lägga upp dem här och göra Spring i Mark till en levande informationskälla för skogstokiga markbor.

- Spring!
/Calle

söndag 13 mars 2011

Spring i Mark #10

Dagens Spring i Mark var nummer tio i ordningen och blev en skön runda, varmast på länge med sina härliga 4 grader plus.

Starten gick vid Friskis och fyra hågade löpare styrde kosan mot Örby kyrka. Det första 3-4 kilometrarna blev således rätt mycket uppför med en höjskillnad på nära 80 meter. En bra start helt enkelt.

Dagens runda, ca 12.3 km

Efter kyrkan vek vi av och anslöt till Kurirleden på Kalviksvägen som leder till Ekudden. Vi följde sedan Kurirleden genom skogen till Hulurör och ner mot Haby.
Glada löpare på Kalvviksvägen

I skogen var det några riktigt hala partier, men bitvis riktigt fin och efterlängtad skogsstig.

Roligt och glatt i Kaanans land

Vi följde till sist Habyvägen mot Skene och drog oss tillbaka till starten vid Friskis.

Nästa gång blir om två veckor. Förslag på runda är mer än välkommet. Maila mig på calle@stenhall.com om ni har nån skön runda att dela med er av.

- Spring!
/Calle

fredag 11 mars 2011

Inbjudan till Spring i Mark #10

Då var det äntligen dag för Spring i Mark. Denna gång är det lite av ett jubileum vilket vi firar med en skön runda på cirka 12 kilometer i behagligt tempo.

Vädret ser väl inte så lovande ut men den sköna löpkänslan brukar ändå infinna sig rätt kvick. Så snöra på dojorna och häng med.

Ställe: Friskis Entré, Kungsfors Center, Skene.
Stund: Klockan 10:00, Söndagen den 13e mars.

Hjärtligt välkomna!

- Spring!
/Calle

tisdag 1 mars 2011

Träningstips: Intervall Flex

Det är fortfarande långt till nästa pass som blir den 13:e mars så idag vill jag göra väntan kortare med ett träningstips.

Friskis i Mark kommer att börja med ett pass som heter Intervall Flex nästa vecka och det kan jag lova är en rejäl genomkörare som passar ypperligt till löpare. Mer information finns i mitt inlägg:


- Spring!
/Calle


tisdag 22 februari 2011

SiM #9

Kallt, kallt och kallt var det innan start men efter några minuter när vi hade lämnat skuggsidan av Kungsfors fabriker och begav oss upp för Habybackar började värmen komma tack vare solens strålar och våra egen inbygda motorvärme.

Underlaget var bitvis riktigt fint, torr asfalt, men bitvis riktigt tufft, knölig snö med luriga ispartier. Allt som allt blev det nog ca 8 km av det tuffare slaget.


Ulf och Susanne gör upp om spurtpriset

Rundan var, om jag får säga det själv, riktigt trevlig och sällskapet likaså.

Tyvärr får ni vänta tre veckor tills nästa gång eftersom fler av oss tänker försöka närvara på Friskis Vasaloppsspinning den 6e mars. Då är planen att hitta en något kortare runda, kanske 12-15 km, så förslag är välkomna till undertecknad på: calle@stenhall.com. Kanske en lite sväng i skogen om det är okej underlag nånstans.

/Calle

måndag 14 februari 2011

SiM #9 - Rundan klar

Söndagens runda är spikad.

Den blir precis som jag lovade mellan 20 och 25 kilometer. Mer exakt 22.58 km.

Vill du ta en tjukik finns rundan på GMaps och inbjudan finns här.


Här kommer vi att passera på söndag.
Ser ni var bilden är tagen?

Vi ses på söndag klockan 10:00 vid Friskis entré i Skene!

- Spring!
/Calle

Inbjudan till Spring i Mark #9

Vi kör nästa Spring i Mark nu på söndag och jag håller på för fullt att planera en runda. Denna gång blir det en lite längre tur så snöra på er långlöpareskorna så ger vi oss ut på ett härligt äventyr.

Plats: Friskis Entré, Kungsfors, Skene
Stund: Söndag den 20e februari klockan 10:00.

Återkommer snart med lite mer exakt distans på rundan. Skulle dock tro att det hamnar mellan 20-25 km.

- Spring!
/Calle

måndag 17 januari 2011

SiM #7


Igår trotsade fyra hågade löpare det slaskiga vädret och fick en lönntuff men ändå härlig löptur på isiga, grisiga och grusiga vägar i Skene och Kinna.

Väglaget var ibland polerad blankis men mestadels fanns det grus under sulorna. Det gällde dock att vara på sin vakt för att inte stå på öronen. Luftfuktigheten var maximal och ett minimalt dugg föll på våra hjässor. Temperaturen var ovanligt hög, runt 3 C, så både mössa och vantar fick stryka på foten efter en liten stund.

Här är rundan:
Cirka 17.5 km i Skene och Kinna

Det trevliga löpargänget tillbaka vid Friskis efter nästan 2 timmar. Nöjda, glada och kanske en aning trötta i benen.

Bertil, Johanna och Ulf.
Bakom kameran står Calle.

Tack för den trevliga rundan! Nästa gång blir om tre veckor. Återkommer med mer info inom kort.

- Spring!
/Calle



måndag 10 januari 2011

Inbjudan till Spring i Mark #7

Dags att snöra på långlöparskorna igen.

Söndagen den 16e januari blir det ytterligare ett Spring i Mark. Precis som förra gången har Bertil trollat fram en spännande runda på ca 15 km. Start klockan 10:00 vid Friskis.

Plats: Friskis Entré, Kungsfors, Skene
Datum: Söndag den 16e januari.
Tid: 10:00 prick.

Alla välkomna!
/Calle



söndag 2 januari 2011

SiM #6

Idag blev det en fin runda i kallt men soligt vinterväder.

Vi var fem hågade huttrande löpare som med skallrande tänder började springa vid Friskis i Skene klockan 10 i morse. Denna gången var vägarna mer välplogade än förra gången och greppet var i stort sett helt okej, åtminstonen för de 4 med broddar på skorna. För mig som var broddlös var det dock lite knepigt mot slutet när vi sprang på den blankisbeklädda vägen vid Ekudden.

Det blev ett antal tuffa backar att forcera och det soliga vädret gjorde att det blev förvånansvärt varmt och svettigt när man inte sprang i skuggan.

Helt klart en underbar vinterdag!

Tack till alla som var med.

- Spring!
/Calle


Ps. Återkommer om nästa pass snart. Vi funderar lite på om det ska bli en lördag istället. Ds.

lördag 25 december 2010

Inbjudan till Spring i Mark #6

Det nya årets först långpass med Spring i Mark blir redan den andra januari. Bertil har lovat att trolla fram en trevlig runda på cirkus 15 km.

Datum: Söndagen den 2a januari, 2011.
Tid: Klockan 10:00.
Plats: Friskis Entré, Kungsfors, Skene.

Vi får hoppas att vägarna är något bättre skottade än förra gången.

Som vanligt är alla hjärtligt välkomna och ta gärna med en kompis ;-)

/Calle

söndag 19 december 2010

SiM #5

Att jag skrev välskottade cykelvägar var en miss för på söndagens SiM pass var det väldigt lite välskottat. Vi pulsade i en decimeter lössnö mest hela tiden då det inte var knölig och ojämn packsnö. Men stämningen var på topp och då spelar lite snö ingen roll.

Vi följde plan rätt väl och fick en rejäl stigning från Friskis till Örby kyrka de första kilometrarna. Snön gjorde det riktigt tufft och Kungslid, Kongaliia för infödingar, var en best att besegra. Vi tog oss dock upp till toppen och resterande runda var betydligt flackare, men inte mindre snöig.

Rundan blev tillslut 15.2 km men kändes mer som en mara. Bra träning!

God Jul!
/Calle

Ps. Återkommer snart med info om nästa pass. Om någon är sugen på att hitta på en runda hör av er till mig. Ds.

torsdag 16 december 2010

SiM #5 - Rundan klar

Har knepat och knåpat ihop ett litet förslag på runda till söndagens Spring i Mark. Cirka 15 km mestadels på cykelvägar, lite uppför ibörjan men ganska slätt resterande del.

Förslag på runda den 19e dec 2010

Idag säger Klart.SE att det blir runt -6 grader och lätt snöfall på söndag så förhoppningsvis blir det en fin vinterlöpning, men om förhållandena är för tuffa kan vi korta rundan så den blir en mil (eller kortare).

Kartan finns till närmare beskådande på http://www.gmap-pedometer.com/?r=4195693

Hjärtligt välkomna på söndag!
/Calle