Visar inlägg med etikett bertil. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bertil. Visa alla inlägg

måndag 25 februari 2013

Rapport från SiM #31

Bertil rapporterar från gårdagens Spring i Mark:

Vilken morron 0 gradigt och sol kan inte bli bättre för ett långpass.Vi var 7 st som gav oss i väg längs sjön på västra sidan ner mot KSK ochvände tillbaka genom skogen på småstigar och rakt igenom terrängen över en vik av sjön. Tillbaka till parkeringen ca 7,5 km för att dricka innan vi gav oss i väg på Skenes gamla 2,5 km. Lite mera snö och backar sedan blev det att ta sig an Kåklev från baksidan lång backe som kan få pulsen att rusa i topp. Väl där uppe var det en massa småstigar så vi kom ut på basvägen vidare ner till Kåklevslid som några inte provat tidigare. Kan man glädja någon så ska man ju göra de efter 17 km så börjar det roliga med en gång , vi kom upp.Sen var det inte bara raka vägen hem utan den krokigaste  18,5 km blev det. 
Bertil
- Spring!
/Calle

söndag 27 januari 2013

Rapport från #29

Bertil rapporterar:

3 styck mycket pigga löpare kom till Hedgärdessjöns parkering
I alla fall 2 pigga och jag de är tur att det är bara jag som vet vart vi ska
Det blev Skenes 6 km en bit sedan lite småstigar till vi kom in på KSK milen
Och där var vi upp på toppen för uppför måste det va sedan små stigar tillbaka hem
15,2 km fick vi ihop, och eftersom vi hade skidor i bilarna så på med dom och några varv
På Hedgärdessjöns is ett 3 timmars pass blev det till slut allt som allt
Mvh Bertil

måndag 14 januari 2013

Rapport från SiM #28

Vilken fantastisk runda!

Fem hågade löpare hade vågat sig till parkeringen vid Hedgärdessjön med det gemensamma målet att springa en härlig runda i skogen innan klockan slog middag.

Bertil hade klurat i hop en runda så det var bara att ta rygg på honom nerför den lilla asfaltsvägen mot Skene centrum när klockan slog tio.  Efter en knapp kilometer lämnade vi vägen och sa adjöss till allt vad asfalt var för denna gången.  Resten av rundan gick mestadels på små fina stigar med rötter och sten.  Det var såpass fruset att man klarade sig torrskodd över de blöta partierna.  Ett stort plus att inte väta ner föttena i minusgrader.

Ulvåsens topp
Jag kan ärligen säga att jag inte hade nån koll på var vi befann oss eftersom ögonen fick fokuseras på att hitta ställen att placera fötterna på det tuffa underlaget.  Att springa på detta sätt älskar jag.  Som att dansa gavott över stock och sten. Härligt.

Några branta backar fick vi som bonus.  Bakvägen upp på Ulvåsen suger fint i benen och ökar flåset till orkanstyrka.  Då känner man att man lever.  Bilden är från krönet på denna topp.

Dessutom skojade vår orienterande ledare till det och drog ut i obanad terräng ett par gånger.  Jobbigt, jobbigt, men kul och nyttigt för löptekniken.

Kartan på Runkeeper ger nog en bättre bild av rundan än vad jag kan förmedla.

Stort tack till Bertil!

Ha det gott!
/Calle

tisdag 8 januari 2013

Inbjudan till Spring i Mark #28

Första löppasset 2013 med Spring i Mark blir på söndag den 13 januari.

Bertil har fixat ytterligare en härlig runda på ca 15 km.  Start vid Hedgärdessjön klockan 10:00.

Alla välkomna!

/Calle