måndag 13 februari 2012

Vinterlöpning!

Sen jag för en dryg vecka sedan fick frågan om jag vill skriva några rader på den här sidan, som handlar om att ta sig fram till fots i ett valfritt tempo snabbare än promenadtakt – har jag bara sprungit en gång. Hoppas inte det har något samband...
Fast när jag tänker efter har jag faktiskt ägnat mig åt löpning hela helgen, bara några andra varianter:
I söndags ett några timmar långt pass med uppför-pulkabacken-löpning (dragandes 16 kg liten kille på en snowracer…) i strålande solsken! En lycklig liten kille och en lycklig - men kanske något tröttare - mamma. Dagen före blev det ett skridskolöparpass (det måste man kunna säga, det heter ju skidlöpare) till Seatons kulle. Önskar jag kunde lägga till ”i underbart solsken”, men tyvärr var det mulet och riktigt bra med motvind. Men det har sin tjusning det med - att borra ner huvudet och bara streta framåt. Fast jag måste medge att det var gott med vinden i ryggen på vägen tillbaka ;)
Imorgon är det dock dags att lufta joggingskorna på en lunchrunda igen.
Hoppas vi ses på söndag kl 10 vid Friskis & Svettis - ha en bra vecka så länge!
//Rakel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar