tisdag 8 januari 2013

Inbjudan till Spring i Mark #28

Första löppasset 2013 med Spring i Mark blir på söndag den 13 januari.

Bertil har fixat ytterligare en härlig runda på ca 15 km.  Start vid Hedgärdessjön klockan 10:00.

Alla välkomna!

/Calle

onsdag 26 december 2012

Inbjudan till Spring i Mark #27

På söndag är det dags igen.

Bertil har en 15-kilometrare på gång.  Start vid Hedgärdessjön på söndag den 30 december klockan 10:00.  Rundan går på stigar och vägar.  Garanterat blir det blött.

Alla välkomna!

/Calle

tisdag 18 december 2012

Spring-i-Mark #26 - rapport

En stor trio var vi som med broddar i högsta hugg gav oss av från Kungsfors i söndags. Några plusgrader, grått och slask låter kanske inte så trevligt - men när man väl är ute så är det faktiskt riktigt härligt!

Det blev en knappa fem kilometer på vägar genom Skene och Backa, förbi genom kvarnen (eller rättare sagt genom!) och en tur i Sandvallsäng, innan vi stack av på en liten stig uppåt Hedgärdessjön. Då blev det jobbigt... Ca fem cm tung snö i bra lutning uppför. Sen var det snö och skog en fem kilometer innan vi till slut kom ut nere vid Viskan och det var dags att ta sig hemåt. Riktigt jobbigt i snön var det, men väl värt att komma ut i skogen istället för att trampa runt på vägar i 18 km.

Men det var tunga ben som stapplade hem. Skyller tröttheten delat på snö, sträckan och en förkylning som gav sig till känna senare på eftermiddagen. Men härligt var det ändå :-)

Kika gärna på den länkade kartan (glömde starta den direkt, men glömde i gengäld att stänga av den när vi var tillbaka vid Kungsfors...)

http://connect.garmin.com/course/2548392


//Rakel

onsdag 12 december 2012

Inbjudan till Spring i Mark #26

Då var det dags igen!

En ny runda för Spring i Mark med start vid Friskis kl 10 den 16/12. 
Lite mera vägar än vad som är vanligt men en 5-6-km i skogen får det nog bli. 
Det gör gott med lite snöpulsande total blir det ca 15 km 
Mvh Bertil


söndag 2 december 2012

Spring i Mark # 25 - rapport

Har inte tid att skriva så mycket - måste hinna äta lussebullar :-)

Men ett MYCKET trevligt sätt att inleda 1:a advent måste jag säga! Fyra var vi, vädret var kallt och underbart. Rimfrost/snö gjorde att ingen behövde halka ev onätade spänger och bada.

Här sprang vi: http://connect.garmin.com/course/2494574  Jättefin runda, rekommenderas starkt. (Är det fuktigt ute så ta det bara lugnt på spängerna.)

//Rakel

måndag 26 november 2012

Inbjudan till Spring i Mark #25

Spring i Mark fyller 25 och firar det med denna fina runda:

Vi startar på Mariebergsparkens parkering och joggar en runda norr om Kinna.Till en början en bit på grusväg sedan tar små krokiga stigar över i ca 11km och mot slutet.Blir det 1,5 km asfalt total är det ca 14 km. Det blir en del hala spångar så ta med dubbade sulor för säkerhets skull.Mvh Bertil
Plats: Mariebergsparkens parkering
Tid: Söndag den 2 december klockan 10:00

Som vänligt hälsas nya och gamla springkompisar hjärtligt välkomna.

/Calle

måndag 19 november 2012

Spring i Mark #24

En liten rapport från SiM rundan

3st pigga joggare gav sig i väg söderut ner till Skene skog och vidare mot Hajom den gamla vägen
Och vidare runt Borredssjön när vi passerat sjön var det slut på att springa på vägar
Bara små stigar och långa bitar ute i terrängen tillbaka till parkeringen en omväxlande runda
Som faktiskt blev nästan precis 15 km

Ha det gott Bertil